16 Haziran 2015 Salı

15-16 Haziran Direnişi

“Benim iki yaşında, evde bir çocuğum var. ‘Baba, akşam eve gelirken bana ne getireceksin?’ dedi, biz o arkadaş ve hepimiz olarak konuşuyorum, iki yaşındaki çocuğumuz yarın sabah evden çıkarken ‘baba, bana ne getireceksin?’ dediği vakit, ‘oğlum, ben akşama eve gelmeyeceğim, savaşa gidiyorum’ demesi lazım. Çünkü bu savaş babasının değil, oğlunun savaşıdır. Bugün alacağımız savaş kararı bizden sonra gelecek işçi sınıfını yaşatmak için yapacağımız bir savaştır. Arkadaşlar, biz Türk Demir Döküm olarak bu savaşa her zaman hazırız. Gerekirse bu kanunun emriyle, toplum polisi gibi, isim de veriyorum, para ile doyurulmuş kişileri bizim üzerimize kışkırtabilirler. Her zaman onlarla savaşmaya, gırtlak gırtlağa gelmeye, hatta ve hatta sonuna kadar, artık onlar ne şekilde yapacaklarsa yapsınlar, onları da kabullenmeye razıyız arkadaşlar. Biz bütün isteklerimizle, Türk Demir Döküm olarak burada kararlıyız. Savaşa hazırız arkadaşlar.”
└└ 15-16 Haziran Direnişi ile ilgili askerî savcılıkça hazırlanmış iddianamede “sanık işçi Recep Akgül” ağzından aktarılan cümleler ┐┐
[Kaynak: 15-16 Haziran, Sırrı Öztürk, Sorun Yay., s. 192.]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder