18 Haziran 2015 Perşembe

Hümanist Söylem No 1: “İslam İyi de Müslümanlar Biraz Şey”

Yani abi şimdi ben inanıyorum Allah’a Peygamber’e, onlar gerçek tabi bana göre benim inancım bu, din ve vicdan özgürlüğü hakkımı kullanıyorum demokratik olarak sen de seninkini kullanırsın tabi göreceli şeyler bunlar sonuçta. Sakın seni zorladığımı düşünme yani ben inanıyorum dediysem seni öbürsüleştirmek istemem şimdi faşist bir baskı uygulamak istemem İslam iyi dediğim için. Asla zorlamıyorum sen istediğine inan, bunu söylememe bile gerek yok hatta susayım ben. Tamam geri aldım.
İslam iyi derken hani aileden çevreden öyle gördüm ben ramazan bayramı filan çocukluktan beri alıştık adet ve geleneksel bir şey din dediğin sonuçta sosyolojik. Herkes bir çevreye doğuyor, mesela ben Hıristiyan bir aileden olsaydım Norveç’te o zaman ne İslam’ı di mi, tamamen tesadüf yani. Tesadüfen burada doğduk sonuçta niye abartıyorlar anlamıyorum, piyango yani burası çıkmış bana, otlar nası şansa bala orada burada çıkıyorsa aynen öyle. Tesadüf ama şu an Müslümanım n’apalım vicdanen böyle hissediyorum yoksa baktığın zaman bilim var siyaset var sanat var bunlar ayrı şeyler dinci miyim ayol bunlar ayrı şeyler elbette.
Müslümanlar biraz şey abi. Yani baktığın zaman nerede kan var vahşet var hep Müslüman bunlar. Yoksulluk sefalet yobazlık cehalet baskıcı rejimler diktatörler hep Müslüman ülkelerden çıkmış. Savaşlar soykırımlar. Oysa Norveç öyle mi mesela di mi adamların yolları var hastaneleri var okulları var din ve vicdan özgürlüğü var başörtüsü serbest işsizlik maaşı var. Avrupa’da da savaş olmuş eskiden ama artık yok çünkü aydınlanmışlar son iki yüz yıldır o yüzden savaşmıyorlar. Özgürlük ve refah var abi, sanat felsefe filan. Yani şimdi batıcı gibi görünmek istemiyorum ama adamlarda imkan var irade var n’apalım ilk fırsatta kapağı atmak lazım, du bakalım şu burs çıkarsa. Adamlar sömürgecilik filan derken hazırını yapmış cennetin bu dünyada, oh mis, hem çok pişmanlar geçmişlerinden hem de şu an n’alakası var yani ne sömürüsü bu çağda. Bu ülkeyle mi uğraşacaksın hem, ömrünü heba edersin, buradan adam olmaz. Git gide batıyor zaten.
Radikalleri var, aşırılıkçıları var, teröristleri var, onlara karşı elbette el ele verip mücadele etmeliyiz İslam barış dinidir ne savaşı, merhamet tolerans hoşgörü diyalog olması lazım ki kimseyi öbürsüleştirmemek lazım faşizm çok kötü bir şey Naziler kaka. Onları öteden beri yok ediyorsunuz, bombalıyorsunuz işgal ediyorsunuz Irak’ı, geçende de Mısır’da darbe oldu, ama ordu da bunların yanındaymış öyle okudum uzmanlardan. Hani içten içe çok rahat değilim ama bunlar dini çok yanlış anladılar hak ettiler dini siyasi amaçlarına alet olarak cahiller zaten Kuran’ı anlamıyorlar, onları yok ediyorsunuz fena da olmadı hani. Ben zaten dinin vicdanda olduğuna inanıyorum evde ibadetimi yapıyorum kime ne yahu, yok edebilirsiniz müstehaklar zaten ne dinlerini doğru anlıyorlar ne de bilimden sanattan çakozluyorlar cahil bir tarafları var yani şimdi kemalist görünmek istemem ama sonuçta sınıfsal olarak Anadolu köylü geçmişten geliyorlar. İslam wikipedia sayfası olarak kalsın yeter benim için, Müslümanlar olmasa da olur. Batsın bu dünya.
Sonuçta her dinin iyi yanları var aşırı yanları var, İslam’ın evrensel değerleri var mesela iyilik gibi yardım etmek gibi soyut ve içi boş görünüyor değil mi ama olsun evrensel değerler, bak evrensel deyince nasıl da kucaklayıcı oldum. İnsanlık ortak paydasında buluşabiliriz buna inanıyorum, evet sizin uçaklar bildiğin çoluk çocuk bombalıyor, sizin uşaklar bildiğin darbe yapıyor asıyor kesiyor, sizin bankalar halkı borçlandırıyor kendisine köle ediyor ama sonuçta çok şıksınız bu İslam’ı yanlış anlayan radikaller gibi vahşi ve çirkin görünmüyorsunuz geçen cnn’de izledim cnntürk’te de olabilir fark etmez. Evrensel. Dileğim bütün insanların aynı anda el ele verip neşeyle bağırması: Evrenseeeel. Sarılalım sıkı sıkı.
Diyeceğim o ki abi İslam iyi de Müslümanlar biraz şey.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder