27 Mayıs 2015 Çarşamba

Aşk Yaratılışın Sebebi

Hak buyurdu;
'Ben gizli bir hazineydim, bilinmeyi sevdim ve mahlûkatı yarattım.'
[Hz. Muhammed Hadisi Kutsi]
Bu hadiste 'bilinmek'ten maksat AŞK'tır.
Yaratılıştan maksat ise MARİFET'i bulmaktır.
Sevdim ise bu yaratılışın zuhur ettiği ilk kıvılcım yani “kün” deyince on sekiz bin âlemin oluşmasıdır.
Peki, yaradılış ne için?
O'nu tanımak için. Kim tanırsa onu. Onu sevmemesi imkânsızdır.
Eğer marifet kemale ererse mutlaka ona âşık olur.
Çünkü aşk güzellikle ilişki kurar ve o güzelliğin ocağıdır.
'Gizli bir hazine idim' cemal ve güzellik sıfatlarının hazinesi.
Eğer bu hazinenin kapısı sana açılarsa, mutlaka ona tutkun olursun, ona gönül verirsin, ondan gayrı her şeyi göz ardı edersin.
O nur kendi güzelliğini bir cüz'ünü melekler ve onlar içinde de daha üst olarak insan verdi.
Ve 'insana öğretti bütün isimleri' insan âşıklık meydanında muzaffer oldu.
[Bakara 31 ayet]
Ezelde güzelliğin ışığı tecelli etti,
Aşk ortaya çıktı ve ateş tüm âlemi sardı.
Kendini gösterdi, melek yüzünü gördü, âşık olmadı,
Göz bu kıskançlıktan dolayı ateş oldu ve insanı sardı.
Müddei, sırları seyretmeye gelmek istedi,
Gaybın eli geldi ve namahremin göğsüne vurdu.
Akıl o alevden ışık yakmak istiyordu,
Kıskançlığın ışığı parladı ve dünyayı birbirine kattı.
[Hafız]
O bitkinlik, karanlık ve utancın arka sokaklarında senden korku, tereddüt ve şüpheyi dışarı çıkardım; onun güzellik sıfatlarından biraz bahsedildi, gayrısında seni ayırıp o aziz zata yönelttim; şimdi de seni sevgilinin mahallesine götüreyim; orası doğruluğun mekânıdır.
'Ben cinleri ve insanları, ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.'
[Zariyat 56. Ayet]
'O, hanginizin daha güzel amel yapacağını sınamak için ölümü ve hayatı yaratandır.'
[Mülk 2. Ayet]
Cennet aşkla maşukuna sadık olan aşığın buluşma bahçesidir.
Yesari Baba
Şehit olanlar Allah yolunda Allah aşkıyla zalimlere karşı mazlumları koruyanlar
'Allah yolunda öldürülenleri sakın ölülenleri sakın ölüler sanma. Bilakis onlar diridirler. Rableri katında Allah'ın, lütfundan kendilerine verdiği nimetlerin sevincini yaşayarak rızıklandırılmaktadırlar. Arkalarından kendilerine ulaşmayan (henüz şehid olmamış) kimselere de hiçbir korku olmayacağına ve onların üzülmeyeceklerine sevinirler.'
[Al-i imran 169-170 ayetler]
Nef-i mutmainne sahipleri için şöyle buyurdu; 'cennetime gir.'
[Fecr 30 ayet]
Miraç, Hak'la karşılaşma sırasında kulun şaşkınlığı ve hakkın onla konuşması;
'Rablerine bakarlar. O gün bir takım yüzler de asıktır.'
[Kıyamet 23. -24.ayet]
Bu dünyada da her şey de O'nu görebilirler, O'nun tecellisinden nasibini almışlardır.
Onlar için burada ve orada olmanın farkı zuhur etmektedir, yoksa;
Her iki âlem O'nun yüzünün bir ışığındır,
Sana dediğim gibi, ortaya çıkmak da gizlenmek de aynı.
[Hafız]
'O, ilk ve Son'dur. Zahir ve Batın'dır.'
[Hadid 3. Ayet]
Hakk'ın isimlerinin zuhur etmediği hiçbir şey görmezsin.
'Her şeyin temelini dolduran o isimlerinle sana dua ediyorum.'
[Kumeyl Duası]
Servi ağacını yarattılar endamından bahçedeki
Ay yaratıldı parlayan yüzünden
Yarattılar rahşan o güneşten
Güzelliğinde yüzünün ışıklar görünür oldu
İki cihanın sultanlığını verdiler
Tahtını yarattılar sonra
Cihanda ab-ı hayat yaratıldı
Ondan hayatın beş pınarı
Pençe yi Ali Aba
Gönül çelen fitne yayan gözünden
Yüzlerce gözden düşen yarattılar
Dürr yakut mercan yarattılar
Gülümseyen dişlerinden
Zülfünden küfür ve iman
Yüzünden zulüm ve aman yarattılar
Birin iman için
Birin isyan için yarattılar
İmkân sahrasında imkân
İmkânsızlık içinde ümit yarattılar
Kendi güzelliğine bakınca aynasında
Birçok güzeller yarattılar
Aşk içinde ayrılık
Ayrılık içinde kavuşma yarattılar
Binlerce dermana değişilmez
Dert yarattılar
Yalnız kendisine delil
Şahit yarattılar
Yesari Baba
Mehmet Özgür Ersan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder