21 Mayıs 2015 Perşembe

Dr. Çağdaş Balcı Yalnız Değildir

Çanakkale Kara Savaşlarının 100. Yılında “Hekimler Barış İçin Bir Arada” adlı etkinlikte Çağdaş Balcı düşüncelerini dile getirdiği için hakkında Tıp Fakültesi Dekanı tarafınca soruşturma açıldı.
20.05.2015 tarihinde saat 12:30 da Doktor Çağdaş Balcı’nın Görev yaptığı Çanakkale 18 Mart Üniversite Hastanesi’nin önünde bir basın açıklaması gerçekleştirildi. Açıklamada doktor Çağdaş Balcı’ya açılan hukuksuz soruşturma kınandı ve ardından hastane önündeki kitle dekanlığa yürüyerek burada bir basın açıklaması gerçekleştirdi.
Dekan Prof. Dr. Sefa Dereköy’ün de katıldığı, hatta konuşmacı olduğu toplantıda Çağdaş Balcı söz almış, Ermeni soykırımının 100. yılını geçiştirmek amacıyla AKP devletinin bilinçli olarak Çanakkale’de bir program düzenlediğini, ayrıca bir toplumda barışı sağlayacak olanların güçlüler değil de ezilenlerin, yani Türk, Kürt, Ermeni halklarının, işçilerin ve emekçilerin barışı getireceğini söylemişti.
Yapılan açıklamada, “Çağdaş Balcı’ya ‘sözlü ideolojik propaganda yapmak’ iddiasıyla soruşturma açılmıştır. Ancak bu soruşturmada, soruşturmacı olarak dekanın kendini ataması ve ortada bir soruşturma dosyası olmaması tamamen hukuksuz bir olaydır ve derhal geri çekilmelidir. Ayrıca mesai saatleri dışında yapılan böyle bir toplantıda düşüncelerini ifade etti diye böyle soruşturmaların hedefinde olması kabul edilemez. Düşünce ve ifade özgürlüğü engellenemez” denildi.
Ayrıca basın açıklamasında Türk Tabipler Birliği (TTB) Merkez Konseyi Üyesi Dr. Fatih Sürenkök bir konuşma yaptı, ”Çağdaş’la beraber elimizi kaldırdık, ama ilk Çağdaş’a söz verdiler, eğer ilk bana söz verselerdi ben de Çağdaş’ın dediklerini diyecektim. Ama ilk o söz aldığı için ve o Üniversite Hastanesi Dekanlığı’na bağlı bir doktor olduğu için ona soruşturma açtılar. Ben aynı konuşmayı yapsaydım bana soruşturma açamayacaklardı, çünkü ben dekanlığa bağlı değilim ama keşke ilk bana söz verselerdi” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder