27 Mayıs 2015 Çarşamba

Hakkın Yüzü

Hakkın Yüzünü Görmek Mümkün müdür?
Halil İbrahim Peygamber gibi söyle;
'Ben hakka yönelen birisi olarak yüzümü, gökleri ve yeri yaratana döndürdüm.' ki yarınki nuru daha bugünden görebilesin diye, güneşin bugünkü nuru dünkü nurudur; bu ayın dolunayı, bir sonraki ayın ki gibidir.
[En'am Süresi 79. Ayet]
Ölmeden ölenler, nefesini bilip nefesini ıslah edenler hicap perdesini yırtıp onla karşılaşırlar.
“Görmediğim Tanrı'ya inanmam” der İmam Ali.
Hallac “Enel Hak” demiştir. Görmüş, sohbet etmiş, abdal olmuştur. Bunu anlamayanlar onu “Tanrı oldum” demekle suçlamışlardır.
Ne tarafa koştuysak, hep senin tarafını gördük
Nereye ulaştıysak orada seni gördük
Gönlün tek kıblesi sensin
Senin yüzünün şelvesi
Saba rüzgarında miski amber
Senin kokun
Cihanın tüm güzelleri yüzünün aynasında
Temaşa eder
Harabat ehli rindlerin halkası
Senin gönül zülüflerinin esiri
Yesari Baba
Ebu Basir Tevhid kitabında bahseder;
“İmam Sadık'a sordum; Acaba müminler kıyamet gününde Allah'ı görür mü? Şöyle buyurdu; 'Evet kıyametten önce de onu görmüşlerdir. Ne zaman? diye arz ettim. Şöyle buyurdu; 'Onlara şunu sorduğu zaman; 'Ben sizin Rabbiniz değil miyim?' Ve onlar cevap olarak şöyle dediler; Evet!
Bir müddet sessizlikten sonra şöyle buyurdu; Müminler onu dünyada görürler. Sen şimdi onu görmüyor musun? Arz ettim; Bu konuyu sizin kabulünüzle başkalarına nakletmeme izin var mı? Hayır! diye buyurdu.
Çünkü herkes bu çeşit konuların anlamını kavramaz; o vakit cahil insanlar seni yalanlar seni yuhalar ve söylediklerini küfür gibi sanırlar ve bilmezler ki kalple rüyet, gözle rüyet değil ve bunların birbiriyle hiçbir ilişkisi yoktur.
[El mizan 16.cilt s.122]
Mehmet Özgür Ersan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder